In 1930 is Lidl opgericht als groothandel in groenten en fruit. Inmiddels is de Schwarz-groep, waartoe Lidl behoort, een van de grootste ondernemingen in de levensmiddelendetailhandel in Europa en daarbuiten. In Nederland is Lidl sinds 1996 actief en werd in Heerenveen het eerste distributiecentrum van Nederland gebouwd. Vanaf dat moment nam de groei van Lidl Nederland snel toe. Op 23 oktober 1997 openden Uden en Vriezenveen als eerste filialen. Inmiddels hebben we circa 440 winkels en zes distributiecentra. Met een naamsbekendheid van bijna 100% is Lidl niet meer weg te denken in het Nederlandse supermarktlandschap.
Onze bedrijfsvoering is erop gericht om klanten, vandaag en in de toekomst, producten van de hoogste kwaliteit tegen de laagste prijs te bieden en een duurzame en gezonde leefstijl betaalbaar en toegankelijk te maken. Dit kunnen wij realiseren doordat ons assortiment is opgebouwd uit zorgvuldig geselecteerde producten, waaraan wij de hoogste kwaliteitseisen stellen. Doordat Lidl actief is in 31 landen, kunnen we gezamenlijk inkopen en aantrekkelijke prijzen realiseren. Ook ons efficiënte logistieke systeem en onze procesgeoriënteerde inrichting van de winkels, dragen bij aan het laag houden van de prijs.
Lidl maakt een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk. Klanten kiezen bij Lidl automatisch voor een duurzamer product. Als toekomstbestendige organisatie is duurzaamheid onderdeel van de bedrijfsvoering: er wordt duurzaam gebouwd, reststromen worden hergebruikt en voedselverspilling wordt tegengegaan. Lidl wil het beste voor haar klanten en voor de wereld om zich heen. Lidl zet zich daarom in om de positieve impact op de maatschappij en het milieu te vergroten en eventuele negatieve impact te verkleinen. Voor verdere informatie over Lidl, ga naar www.lidl.nl.